O tom, jak je důležité monitorovat spokojenost klientů a reagovat na jeho feedback, jsme psali již mnohokrát. Autoresponder Vám umožní nejen reagovat, ale rovněž provést to v pravý čas.

Představte si, že vedete e-shop s bytovými doplňky. Dbáte na zajímavou nabídku a máte konkurenční ceny, nenaříkáte na nedostatek klientů. Pamatujete rovněž na průzkum spokojenosti klientů, kteří obdrží dotazník vždy, když naváží kontakt s Vaší firmou. Bylo by dobré mít jistotu, že dotazník obdrží ve správnou dobu, tedy ne dříve, nebo později. A kdyby byl nějaký mechanismus, který by vykonával rozesílání automaticky podle dříve nastavených parametrů….?

Který okamžik je ten pravý?

Máme dobrou zprávu: takový mechanismus již funguje. Autoresponder, náš nový nástroj, umožňuje rozesílat automaticky e-maily, obsahující pozvánku k vyplnění dotazníku, který jsme vytvořili již dříve. Rozesílání bude realizováno po mailovém kontaktu s oddělením podpory zákazníků. Vyplatí se jednak, „vychytat“ správný čas poslání. Vše se odvíjí od toho, čeho se týkala daná interakce. Jestli byla jednoduchá, je lepší prozkoumat spokojenost den, nebo dva po mailové komunikaci. Pokud byla záležitost složitá, můžeme se k ní vrátit později, dokonce až 100 dní po poslední interakci. Schéma si nastavíte pouze jednou a zprávy se odesílají sami.  Jisté je, že odeslání pozvánky pro hodnocení spokojenosti, se může provést až v případě, kdy je věc vyřešena, nebo existuje vysoká pravděpodobnost, že tomu tak je. Naše rada: při vytváření zprávy do pozvánky, myslete na jednotlivé odběratele. Pokud máte možnost, snažte se o personalizaci – nikdo nemá rád anonymitu.

Automatické zprávy mohou být částí tzv. automatického marketingu čili procesů, které pomocí odpovídajícího nastavení hromadí, přetváří a odesílají odpovídající komunikaci klientům. Díky tomu se eliminuje vynaložený čas. Příkladem takového nastavení může být náš Netquest, jehož funkcionality umožňují identifikovat potřeby klienta v jednotlivých bodech kontaktu se značkou, a současně není moc komplikovaným nástrojem.

Automatizovaný marketing rádi používají velké společnosti, i za cílem získání feedbacku. Zde se znovu počítá se správným momentem komunikace. Jeden z obchodů prodávající nábytek posílá pozvánku k vyplnění průzkumu spokojenosti dva dny po nákupu křesla, ale až po dvou týdnech, kdy proběhla montáž kuchyně. Pokud znáte své klienty, jejich potřeby a zvyky – bude pro Vás snadné poznat kdy prosit o jejich názor.

Jak to provést krok za krokem?

O tom píšeme v našem průvodci.