Průzkum zaměstnanců Candidate experience
Candidate Experience.Moderní nábor
Poznejte výhody, které tento průzkum může přinést Vaší společnosti v náborovém procesu.
Poznejte výhody, které tento průzkum může přinést Vaší společnosti v náborovém procesu.
Náborový proces je příležitostí pro společnost nejen rozšiřovat tým o cenného zaměstnance. Je to skvělá příležitost získat informace, které potřebujete k vytvoření pozitivního obrazu. Tento standard již provádí průzkumy spokojenosti zákazníků a zaměstnanců. Nicméně stojí za to provést ještě další krok - využít náborového procesu k získání dalších informací.
Průzkum Candidate Experience je jednoduchý nástroj, který Vám nejen umožňuje dozvědět se o průběhu procesu náboru. Díky jeho výsledkům se společnost naučí, jak přilákat nejkvalifikovanější kandidáty, jak zlepšit jejich průběh a jaké jednotlivé etapy jsou hodnoceny negativně nebo pozitivně.
Odpověď je jednoduchá - uchazeče o zaměstnání ve Vaší společnosti. Aby byl průzkum spolehlivý, měl by být zaměřen na všechny osoby, zaměstnané a odmítnuté v různých fázích přijímání.
Čím více lidí bude dotazováno, tím lépe - efektivní způsob, jak získat výsledky od velkého počtu respondentů, je přiložit odkaz na průzkum k výsledkům náboru.
Načasování Candidate Experience je kritické. Je třeba vzít v úvahu, že odpovědi poskytnuté před znalostmi o náboru nemusí být zcela upřímné.
Jako nejlepší okamžik se posuzuje doba po několika dnech od doby seznámení respondenta s výsledky náboru. Názor je pak vyváženější, bez emocí vyplývajících z odmítnutí nebo přijetí do funkce.
Není to poprvé, co se ukázalo jako nejvhodnější využití Net Promoter Score — metody vytvořené Frederickem Reichheldem, která byla zpočátku použita k průzkumu loajality zákazníků vůči konkrétním značkám. Síla této techniky spočívá v použití jednoduché, ale klíčové otázky:
Net Promoter Score používá ratingovou stupnici od 0 do 10, kde 0 - určitě nedoporučujeme a 10 - rozhodně doporučujeme. Na základě poskytnutých odpovědí budou kandidáti zařazeni do tří skupin: kritici (skóre 0-6), pasivní (7-8) a promotéři (9-10).
Klíčem je vědět o tom, kdo patří ke skupině kritiků a kdo jsou promotéři. Pomáhá rozvíjet efektivní strategii pro další kroky a následně měnit negativní postoj kritiků a udržovat vysokou míru spokojenosti promotérů. A to je síla NPS.
Měli byste vědět:
Používáním naší platformy se nemusíte obávat tvorby NPS otázky a výpočtu výsledků. Jednoduše vyberte otázku NPS ze seznamu otázek nebo použijte připravený příklad. Výsledek průzkumu s touto otázkou bude aktualizován na základě souhrnných výsledků a přehledů.
NPS je velmi efektivní, ale ne jediný dostupný nástroj. Jeho základní myšlenkou je vysvětlení prvotních myšlenek z hodnocení kandidáta. V závislosti na tom, jaké informace chceme získat, můžeme dosáhnout:
Pomohou Vám pochopit Proč se to děje tímto způsobem a nikoliv jinak?
Definování rozsahu pocitů pro daný jev, např. 1 - to se mi nelíbilo, 5- to se mi hodně líbilo. Umožňují Vám získat informace: Co to ovlivňuje a ne jinou odpověď?
Který říká Kde hledat problémy? (užitečné v analýze).
Odpovědi na otázky by měly být uvedeny v pětibodové škále, např. V první otázce 1 - vůbec se nepřekrývaly, 5 - byly zcela překryty; v páté otázce 1 - zcela vyžaduje, 5 - nevyžaduje vůbec žádné zlepšení/změnu atd.
Informace, o které bude kandidát požádán během vyplnění dotazníku, by měly být poskytnuty již během náboru - jinak odmítnutí lidé mohou považovat zprávu od společnosti za spam nebo ji jednoduše ignorovat.
Stojí za to zmínit informace o účelu průzkumu.
Když provedený průzkum nestačí - nejlépe jej realizovat pravidelně, zejména po zavedení změn v náborových procesech na základě výsledků získaných v průzkumech.
Nejdůležitější!
Informace jsou největší zbraní společnosti. Díky spolehlivým údajům můžeme odstranit chyby a rozvinout oblasti, které Vám přinášejí nejlepší zpětnou vazbu. A konkrétněji?
Za prvé - dokonce i negativní výsledky jsou důležité informace. Proč? Nešťastní kandidáti budou sdílet své zkušenosti s ostatními. To přispěje k vytvoření špatného obrazu celé značky - žádné doporučení přátelům, snížené prodeje apod. Špatný nábor také zabírá drahocenný čas a vytváří zbytečné náklady.
Za druhé, pozitivní zpětná vazba je něco, čím se můžete pochlubit (publikovat ji na webových stránkách, informovat v newsletterech).
Zatřetí, kandidáti bývají rádi žádáni o zpětnou vazbu - oceňují, když má společnost zájem o jejich názor. Díky tomu můžete snadno získat výhodu oproti Vašim konkurentům -pouze 16,7% podniků má znalosti o faktorech, které motivují kandidáty k jejich uplatnění.
Candidate Experience má velký vliv na chování kandidátů - v statistických údajích je jasně vidět:
83% kandidátů tvrdí, že negativní dojem náboru může změnit svůj způsob myšlení o společnosti - i kdyby o ní měli pozitivní pocity.
Lidé, kteří obdrželi informace o výsledcích náboru, jsou ochotni 3,5-krát častěji znovu požádat stejnou společnost s než ti, kteří zůstali bez zpětné vazby.
72% lidí s negativním dojmem z procesu náboru prohlašuje, že je budou sdílet na webových stránkách a portálech věnovaných hledání zaměstnání.
V případě neodeslání odpovědi od potenciálního zaměstnavatele, až 85% kandidátů předpokládá, že se jedná o počítačový program, a nikoli osobu, který monitoruje výběrové žádosti (což může vést k poklesu důvěry ve společnost).
Zdroje: lever.co, careerarc.com
Pouze 46% zaměstnavatelů pravidelně zlepšuje svůj náborový proces na základě informací z průzkumů kandidátů.
Nemusíte být součástí této skupiny - udržet náskok před konkurencí a zahajte průzkum Candidate Experience.
Naše platforma je velmi snadná na použití. Jednoduchá tvorba formulářů, pohodlné nastavení, jasná analýza dat a revoluční reportovací modul.
Nikdo nemá rád vyplňování nudných formulářů. Dbáme na to, aby byly naše dotazníky krásné a velmi interaktivní. V důsledku toho, jsou vyplňovány častěji.
Naši specialisté Vám poradí ve všech aspektech - od základních nastavení po technické záležitosti. Pro VIP zákazníky připravujeme průzkumy od nuly.
Bereme ji velmi vážně, můžete v klidu pracovat se svými průzkumy. To je důvod, proč si nás zvolili vládní agentury, banky, zdravotnická střediska a mnoho dalších globálních společností.
Naše platforma neustále rozšiřuje své možnosti. Staráme se také o získání nejnovějších poznatků a certifikací v oblasti průzkumu.
Potřebujete komplexní pomoc? S platformou Netquest máte neomezené možnosti, individuální smlouvu, integrace, péče o účet, reporty, webináře a školení.
Obchodní oddělení: +420 774 726 659
Důvěřovalo nám již mnoho známých společností a státem vlastněných institucí