Průzkum zaměstnanců Candidate experience

Candidate Experience.
Moderní nábor

Poznejte výhody, které tento průzkum může přinést Vaší společnosti v náborovém procesu.

Dlouhodobě nám důvěřují:
  • AXA
  • MALL
  • csob
  • Millward
  • M. Kultury
  • Moneta
  • Skoda
  • Skupina

Více informací, více možností

Náborový proces je příležitostí pro společnost nejen rozšiřovat tým o cenného zaměstnance. Je to skvělá příležitost získat informace, které potřebujete k vytvoření pozitivního obrazu. Tento standard již provádí průzkumy spokojenosti zákazníků a zaměstnanců. Nicméně stojí za to provést ještě další krok - využít náborového procesu k získání dalších informací.

Průzkum Candidate Experience je jednoduchý nástroj, který Vám nejen umožňuje dozvědět se o průběhu procesu náboru. Díky jeho výsledkům se společnost naučí, jak přilákat nejkvalifikovanější kandidáty, jak zlepšit jejich průběh a jaké jednotlivé etapy jsou hodnoceny negativně nebo pozitivně.

Koho pozvat k dokončení průzkumu?

Odpověď je jednoduchá - uchazeče o zaměstnání ve Vaší společnosti. Aby byl průzkum spolehlivý, měl by být zaměřen na všechny osoby, zaměstnané a odmítnuté v různých fázích přijímání.

Čím více lidí bude dotazováno, tím lépe - efektivní způsob, jak získat výsledky od velkého počtu respondentů, je přiložit odkaz na průzkum k výsledkům náboru.

Kdy provést průzkum?

Načasování Candidate Experience je kritické. Je třeba vzít v úvahu, že odpovědi poskytnuté před znalostmi o náboru nemusí být zcela upřímné.

Jako nejlepší okamžik se posuzuje doba po několika dnech od doby seznámení respondenta s výsledky náboru. Názor je pak vyváženější, bez emocí vyplývajících z odmítnutí nebo přijetí do funkce.

Vyhodnocení kontaktu s náborářem

Jak provést průzkum?

Není to poprvé, co se ukázalo jako nejvhodnější využití Net Promoter Score — metody vytvořené Frederickem Reichheldem, která byla zpočátku použita k průzkumu loajality zákazníků vůči konkrétním značkám. Síla této techniky spočívá v použití jednoduché, ale klíčové otázky:

NPS otázka

NPS v Candidate Experience

Net Promoter Score používá ratingovou stupnici od 0 do 10, kde 0 - určitě nedoporučujeme a 10 - rozhodně doporučujeme. Na základě poskytnutých odpovědí budou kandidáti zařazeni do tří skupin: kritici (skóre 0-6), pasivní (7-8) a promotéři (9-10).

Klíčem je vědět o tom, kdo patří ke skupině kritiků a kdo jsou promotéři. Pomáhá rozvíjet efektivní strategii pro další kroky a následně měnit negativní postoj kritiků a udržovat vysokou míru spokojenosti promotérů. A to je síla NPS.

NPS otázka

Měli byste vědět:
Používáním naší platformy se nemusíte obávat tvorby NPS otázky a výpočtu výsledků. Jednoduše vyberte otázku NPS ze seznamu otázek nebo použijte připravený příklad. Výsledek průzkumu s touto otázkou bude aktualizován na základě souhrnných výsledků a přehledů.

Jak jinak můžeme zkoumat kandidáty?

NPS je velmi efektivní, ale ne jediný dostupný nástroj. Jeho základní myšlenkou je vysvětlení prvotních myšlenek z hodnocení kandidáta. V závislosti na tom, jaké informace chceme získat, můžeme dosáhnout:

Otevřené otázky

Pomohou Vám pochopit Proč se to děje tímto způsobem a nikoliv jinak?

Maticové otázky

Definování rozsahu pocitů pro daný jev, např. 1 - to se mi nelíbilo, 5- to se mi hodně líbilo. Umožňují Vám získat informace: Co to ovlivňuje a ne jinou odpověď?

Pseudo imprint

Který říká Kde hledat problémy? (užitečné v analýze).

Dobré otázky - příklady

  1. Do jaké míry se domníváte, že popis zaměstnání obsažený v nabídce práce se shodoval s informacemi poskytnutými během náborového setkání?
  2. Jak přátelští / užiteční byli náboráři?
  3. Do jaké míry byl vysvětlen rozsah úkolů a povinností, které by měly být provedeny během náboru, srozumitelné?
  4. Jak rychle jste získali výsledky náboru?
  5. Do jaké míry je třeba proces náboru změnit / zlepšit?

Odpovědi na otázky by měly být uvedeny v pětibodové škále, např. V první otázce 1 - vůbec se nepřekrývaly, 5 - byly zcela překryty; v páté otázce 1 - zcela vyžaduje, 5 - nevyžaduje vůbec žádné zlepšení/změnu atd.

Pamatujte že:

Informace, o které bude kandidát požádán během vyplnění dotazníku, by měly být poskytnuty již během náboru - jinak odmítnutí lidé mohou považovat zprávu od společnosti za spam nebo ji jednoduše ignorovat.

Stojí za to zmínit informace o účelu průzkumu.

Když provedený průzkum nestačí - nejlépe jej realizovat pravidelně, zejména po zavedení změn v náborových procesech na základě výsledků získaných v průzkumech.

Nejdůležitější!

Průzkum Candidate Experience by měl respondentům poskytnout anonymitu.

Proč za to Candidate Experience stojí?

Informace jsou největší zbraní společnosti. Díky spolehlivým údajům můžeme odstranit chyby a rozvinout oblasti, které Vám přinášejí nejlepší zpětnou vazbu. A konkrétněji?

Za prvé - dokonce i negativní výsledky jsou důležité informace. Proč? Nešťastní kandidáti budou sdílet své zkušenosti s ostatními. To přispěje k vytvoření špatného obrazu celé značky - žádné doporučení přátelům, snížené prodeje apod. Špatný nábor také zabírá drahocenný čas a vytváří zbytečné náklady.

Za druhé, pozitivní zpětná vazba je něco, čím se můžete pochlubit (publikovat ji na webových stránkách, informovat v newsletterech).

Zatřetí, kandidáti bývají rádi žádáni o zpětnou vazbu - oceňují, když má společnost zájem o jejich názor. Díky tomu můžete snadno získat výhodu oproti Vašim konkurentům -pouze 16,7% podniků má znalosti o faktorech, které motivují kandidáty k jejich uplatnění.

Vyhodnocení kontaktu s náborářem

Stůjte před konkurencí - ptejte se!

Candidate Experience má velký vliv na chování kandidátů - v statistických údajích je jasně vidět:

83% kandidátů tvrdí, že negativní dojem náboru může změnit svůj způsob myšlení o společnosti - i kdyby o ní měli pozitivní pocity.

Lidé, kteří obdrželi informace o výsledcích náboru, jsou ochotni 3,5-krát častěji znovu požádat stejnou společnost s než ti, kteří zůstali bez zpětné vazby.

72% lidí s negativním dojmem z procesu náboru prohlašuje, že je budou sdílet na webových stránkách a portálech věnovaných hledání zaměstnání.

V případě neodeslání odpovědi od potenciálního zaměstnavatele, až 85% kandidátů předpokládá, že se jedná o počítačový program, a nikoli osobu, který monitoruje výběrové žádosti (což může vést k poklesu důvěry ve společnost).

Zdroje: lever.co, careerarc.com

Co dále?

Pouze 46% zaměstnavatelů pravidelně zlepšuje svůj náborový proces na základě informací z průzkumů kandidátů.

Nemusíte být součástí této skupiny - udržet náskok před konkurencí a zahajte průzkum Candidate Experience.

Zařízení s NPS
Jediná taková platforma. Více než 3 500 klientů.
  • Snadné použití

    Naše platforma je velmi snadná na použití. Jednoduchá tvorba formulářů, pohodlné nastavení, jasná analýza dat a revoluční reportovací modul.

  • Estetika

    Nikdo nemá rád vyplňování nudných formulářů. Dbáme na to, aby byly naše dotazníky krásné a velmi interaktivní. V důsledku toho, jsou vyplňovány častěji.

  • Podpora

    Naši specialisté Vám poradí ve všech aspektech - od základních nastavení po technické záležitosti. Pro VIP zákazníky připravujeme průzkumy od nuly.

  • Bezpečnost

    Bereme ji velmi vážně, můžete v klidu pracovat se svými průzkumy. To je důvod, proč si nás zvolili vládní agentury, banky, zdravotnická střediska a mnoho dalších globálních společností.

  • Inovace

    Naše platforma neustále rozšiřuje své možnosti. Staráme se také o získání nejnovějších poznatků a certifikací v oblasti průzkumu.

Platforma Netquest

Postavíme Vaši značku s Vámi

Potřebujete komplexní pomoc? S platformou Netquest máte neomezené možnosti, individuální smlouvu, integrace, péče o účet, reporty, webináře a školení.

Obchodní oddělení: +420 774 726 659

  • Skupina
  • CSOB
  • AXA
  • Millward
  • Moneta
  • M. kultury

Důvěřovalo nám již mnoho známých společností a státem vlastněných institucí