Průvodce - Slovník pojmů

CAWI – Computer Assisted Web Interview

V mnoha případech budou výsledky průzkumu spolehlivé až po provedené analýze odpovědí velké skupiny respondentů. Vynikající metoda, jak snadno a rychle oslovit velkou skupinu lidí, je provedení průzkumu CAWI (Computer Assisted Web Interview), tj. průzkumu, v němž je respondent požádán o vyplnění elektronického dotazníku.

Snadné + rychlé + moderní = CAWI

Internetový průzkum se liší od ostatních metod svou jednoduchostí – uživatel k nim má přístup přímo prostřednictvím webového prohlížeče (odkazy na průzkumy lze zaslat do e-mailové schránky, v informačním bulletinu, umístit přímo na webové stránky společnosti). Připravené dotazníky mohou být doručeny tisícům uživatelů současně, což umožňuje shromažďovat velké množství dat. Kromě textu mohou průzkumy CAWI zahrnovat grafiku, videa nebo zvuky, což zvyšuje jejich atraktivitu a užitečnost.

Další výhody metody zahrnují:

  • snížení nákladů (jakmile je průzkum připraven, může být zaslán velké skupině respondentů),
  • není třeba přímého kontaktu,
  • eliminace rizika chyb, tazatelem i respondentem (jednoduchý způsob vyplnění, pokyny).

Pomocí metody CAWI můžete průzkumy vytvářet rychle použitím hotových šablon připravených odborníky.

Na co pamatovat?

Hlavní nevýhodou online průzkumů je absence přímého kontaktu s respondentem, a proto zde existuje riziko, že průzkum bude dokončen jinou osobou nebo jednou osobou vydávající se za více respondentů. Existují samozřejmě způsoby, jak takové postupy omezit, například tím, že je možné vyplnit dotazník pouze jednou z daného zařízení.

Takové zabezpečení lze povolit v průzkumech vytvořených na platformě Netquest. Nabízíme řadu záruk, např. průzkumy chráněné heslem, tokeny, identifikace respondentů.

Vytvořit průzkum CAWI

Pomohl Vám tento článek?

Děkujeme za odpověď