Průvodce - Tvorba dotazníku

Postfill

Pomocí nástroje Netquest můžete nejen předvyplňovat dotazníky s proměnnými v odkazu dotazníku, ale také využít funkce postfill.

Je to funkce, která umožňuje doplnit dotazník post factum. Postfill je umístěn ve zprávě odeslané jako upozornění konkrétním respondentům. Cílem je především usnadnit kategorizaci otevřených otázek. Je to obzvlášť užitečná funkce, nachází-li se v průzkumu mnoho takových otázek.

Jak vytvořit postfill?

Po vytvoření průzkumu přejděte do hlavního menu Nastavení a poté do záložky Alerty. Vyberte možnost „Přidat nový alert“, kde se pod různými možnostmi nastavení alertu zobrazí obsah zprávy pro příjemce alertu.

Obsah zprávy můžete upravovat jakýmkoli způsobem. Chcete-li, aby se postfill zobrazoval v těle e-mailu, vyberte v pokročilém editoru položku „Dynamický obsah“ a vyberte konkrétní odpověď.

Jak vidíte ve výše uvedeném příkladu, příjemce e-mailu obdrží ve zprávě odkaz na dotazník a konkrétní otázku. Pokud má dotazník pouze jednu otázku, bude výběr dané odpovědi přesměrován na stránku s poděkováním za vyplnění dotazníku. Pokud dotazník obsahuje větší počet otázek, je uživatel po výběru odpovědi v e-mailu přesměrován na další otázku.

Kdy se vyplatí použít funkce postfill?

  • Když je třeba kategorizovat odpovědi, kvůli velkému počtu otevřených otázek v průzkumu
  • Když test očekává uzavření uživatelské odpovědi do smyčky.

Příkladem studie, ve které lze použít postfill, je VOC (Hlas zákazníka).

Na co pamatovat?

  • Při volbách, které obsahují jednu nebo více otázek, stojí za použití možnosti automatického číslování otázek. To dává jistotu, že postfill bude přidán ke správné otázce. Automatické číslování je zapotřebí pouze při vytváření postfill – během vyplňování nemusí být pro respondenty viditelné.
  • Tato možnost je k dispozici pouze pro otázky s jednou možností výběru.

Pomohl Vám tento článek?

Děkujeme za odpověď