Průvodce - Tvorba dotazníku

První kroky – jak vytvořit dotazník a provést výzkum?

Článek nám v rychlosti představí proces vytváření dotazníku v Netquest.cz a řekne nám něco o možnostech služby. Představí nám kde najdeme jednotlivé funkce a co umí.

Založte účet

  • Abyste mohli vytvořit dotazník, je nutná registrace ve službě Netquest.cz.
    Můžete to provést pomocí tlačítka „Vytvořit dotazník“ na hlavní stránce služby (1).

1

  • Po vybrání typu účtu a provedení registrace Vám přijde na e-mail aktivační link, kterým registraci potvrdíte. Teď už nezbývá nic jiného než použít daný e-mail, abyste se mohli přihlásit do účtu a začít pracovat na dotazníku.

Přidejte dotazník

  • Po přihlášení se na obrazovce objeví uvítací zpráva. Klikněte na „Začít“ (1).

2

  • V další části budete moci vybrat typ dotazníku a zadat jeho název. Tuto část popisujeme detailněji zde.

Jak se pohybovat v účtu

  • Na obrázku níže je vidět interfejs Vašeho účtu, který má tři hlavní části, kdy každá z nich zodpovídá za jinou část Vašeho výzkumu.

Vytvoření – vytváření dotazníku a nastavení

Sběr – získání odkazu na dotazník a různé možnosti jeho distribuce

Analýza – záložka, ve které najdete výsledky potřebné k analýze. Abyste mohli výzkum provést, musíte projít přes každou z výše uvedených sekcí. Jak to provést, popíšeme později.

3

Začínáme přidáváním otázek

Možnosti v této sekci se týkají tvorby a editace Vašeho dotazníku.

4

Vytváření samotného obsahu dotazníku začíná na první záložce „Vytváření“ – „Přidat otázku nebo text“. Detailní informace na téma typu a dostupných šablon otázek, nebo jejich tvorby, najdete v průvodci – „Vytváření otázek“.

5

  • Když máme hotový dotazník, přejdeme k následující funkci – „Nastavení dotazníku“, díky které nastavíme např. kdo bude mít přístup k Vašemu dotazníku, případně možnosti respondenta, které bude mít po vyplnění dotazníku.

6

  • Když máte definována potřebná nastavení, můžete v dalším kroku dotazník barevně personalizovat do firemních barev, tak aby odpovídal charakteru Vaší společnosti. Můžete přidat logo, nastavit barvu tlačítek, textu, pozadí. Jak to udělat najdete zde.

7

  • Pokud Váš výzkum potřebuje reprezentativní skupinu respondentů, díky funkci „Kvóty“, to nebude žádný problém. Instrukce naleznete zde.
  • Po dokončení vytváření dotazníku, se vyplatí dotazník zkontrolovat jak bude vypadat. K tomu slouží funkce – „Testovací vyplnění“. Můžete dotazník bez obav vyplnit, aniž by Vaše vyplnění bylo zohledněno ve statistikách.
  • Pokud chcete sbírat výsledky tradičním způsobem, nebo potřebujete dotazník archivovat fyzicky u sebe, využijte funkci – „Tisk“. Pomocí tohoto tlačítka stáhnete dotazník do PC a pak si ho můžete vytisknout např. ve Wordu.

Sběr výsledků

Po skončení vytváření dotazníku, přejdeme do záložky „Sběr“, kde najdeme vše co je spojené s distribucí dotazníku.

8

  • Tlačítko k aktivování dotazníku a odkaz na něj, najdeme v záložce – „Odkaz dotazníku“. Případně zde můžete svůj odkaz editovat do přijatelnější podoby a využít jednu z pěti dostupných domén.
    Dotazník rovněž můžete umístit na doménu Vaší firmy – detailní informace k tomuto tématu najdete v článku Dotazník na doméně Vaší firmy.

9

  • „E-mailová distribuce“ je sekce, díky které se Váš dotazník dostane k respondentům. A co víc, dotazník se odešle z Vašeho e-mailu – jak to udělat naleznete zde.

10

  • Jestli již máte odkaz k dotazníku, pošlete ho respondentům. Informace o tom jak nalézt vhodné účastníky Vašeho výzkumu, najdete na našem blogu v článku „Jak získávat respondenty“.
  • Pokud máte účet na jakékoliv sociální síti, tak záložka „Sociální sítě“ je určena právě Vám. Zpřístupněte svůj dotazník na sociální síti a zvyšte tím Vaši šanci na vyšší počet vyplnění.

Na závěr analyzujeme odpovědi

Sekce zodpovídá za prezentování a analýzu sebraných výsledků ve Vašich dotaznících.

11

  • V záložce „Agregované výsledky“ najdete souhrn všech sebraných odpovědí. Výsledky jsou viditelné v číselném a zároveň v procentuálním vyjádření. Pamatujte, že nemusíte čekat na konec výzkumu, abyste se mohli podívat na výsledky. Již po prvním vyplnění respondentem se výsledky objeví.
  • Export výsledků bude možný po vybrání funkce „Agregované výsledky“ a následném kliknutí na „Exportovat“. Mimo to ještě můžete stáhnout dva reporty ve formátu .pdf, nebo .docx.

12

  • Funkce „Filtrovat výsledky“ Vám umožní analyzovat sebrané výsledky podle Vašich kritérií, od nastavení období, udělenými odpověďmi konče.

13

  • Funkce „Individuální vyplnění“ Vám umožní prohlížení jednotlivých vyplnění. Můžete rovněž jednotlivá vyplnění exportovat.
  • „Periodické reporty“ nám umožní posílat pravidelné reporty z výzkumu na Váš e-mail, díky čemu bude report čekat na Vás a ne Vy na report 🙂

Na co pamatovat?

  • Funkcionality popsané výše se mohou lišit podle Vašeho typu účtu. Detailní popis možností účtů najdete zde.

Pomohl Vám tento článek?

Děkujeme za odpověď