Průvodce - Widget na www stránky

Nejpopulárnější použití widgetu

Widget, mimo to, že má jednoduchou konstrukci, je velmi univerzálním a účinným nářadím v rukách schopného marketéra. Níže Vám představíme několik příkladů nejpopulárnějších použití widgetu. Díky jednoduchému spuštění nových projektů bez toho, aniž byste potřebovali pokaždé IT oddělení, máme možnost bleskově sbírat data od uživatelů, kdykoliv budeme potřebovat. Pomocí widgetu můžeme uživatele i zvát, aby provedli nějakou akci na naší stránce, např. stáhli soubor s nabídkou, nebo se přihlásili k odběru newsletteru.

Pozvánka ke komplexnímu průzkumu užitečnosti stránek

Pokud je naším cílem provést komplexní průzkum o užitečnosti a potřebách uživatelů, widget bude sloužit jako pozvánka k takovému průzkumu. Stačí, když se zeptáme „Chcete nám pomoci vylepšit naše stránky a vyplnit krátký dotazník?“, v nastavení zapneme funkci přesměrování na externí dotazník.

1

Díky pokročilým pravidlům cílení máme možnost zobrazit pozvánku např. uživatelům, kteří jsou na stránkách minimálně 10 minut, abychom neprosili o názor někoho, kdo teprve přišel na stránky.2

Ještě lepším pozváním je zadání první otázky dotazníku do widgetu a po udělení odpovědi uživatelem, díky které ho můžeme segmentovat, je přesměrován na dotazník jeho skupiny.3

Pamatujte, že dotazník můžete zobrazit na nové záložce (doporučujeme to při delších výzkumech), nebo na vrstvě nad zobrazenou stránkou (doporučujeme při kratších průzkumech). Odpovídající konfiguraci nastavíte v „Nastavení widgetu“.

4

Jednoduchý průzkum

Pokud je průzkum krátký, nemá smysl přesměrovávat uživatele na externí dotazník a všechny otázky můžete umístit do widgetu. Díky podmínkám a logice zobrazení otázek, uvidí každý uživatel pouze otázky, odpovídající jeho situaci. Takovýto průzkum můžete využít např. k rychlému sběru názorů na aktuální reklamní kampaň, nebo na změny nabídky, která vešla v platnost.5

Rychlý názor na stránky

Widget se skvěle hodí, když chceme sebrat informace týkající se jedné konkrétní podstránky. Např. jestli je nabídka na stránce srozumitelná, jestli uživatel v sekci FAQ našel všechny odpovědi, nebo jaký byl cíl návštěvy na stránce.

6

Zastavení odcházejícího uživatele

Pokud jsme našeho uživatele dovedli až k objednávce, budeme chtít, aby celý proces dokončil jejím potvrzením. Bohužel konverze na formulářích se pohybuje kolem 5% – 20%. Je dobré se dozvědět proč uživatel chce odejít.

Za tím účelem definujeme pravidla: zobraz pouze v objednávce a to v případě, že uživatel chce odejít (funkce se aktivuje, pokud uživatel kurzorem přejede horní lištu prohlížeče). Aby se widget zobrazil, musí být splněny obě podmínky.

7

V té samé části můžeme vytvořit dvě stránky. Na první se zeptáme na důvod odchodu a na druhé (zobrazí se pouze po vybrání „moc vysoká cena“) zobrazíme např. slevový kupón.8

Registrace k odběru newsletteru

Widget můžeme použít i jako jednoduchý nástroj pro registraci k odběru newsletteru se slevami.

Vytvoříme widget s první otázkou na e-mailovou adresu a s druhou otázkou (což je právní požadavek), kde prosíme o udělení souhlasu k zasílání marketingových materiálů na danou e-mailovou adresu.9

Na co pamatovat?

Můžete mít na jednou několik aktivních widgetů souběžně.

Pomohl Vám tento článek?

Děkujeme za odpověď